Hoe start ik een nieuwe procedure?

Nieuwe procedure uitzetten


Een nieuwe procedure aanmaken kan in zowel de Proceduremodule als de Projectenmodule: 

  1. In de Proceduremodule boven de Navigatie in de Speedbuttons.

  2. In de Projectenmodule boven de Navigatie in de Speedbuttons onder Nieuw.

  3. In de Projectenmodule onderaan in het Bestand Actiemenu.



    Het Nieuwe procedure uitzetten venster wordt geopend.
  4. Selecteer de Procedurestandaard
  5. Vul een Onderwerp in voor de procedure. 
  6. Vul een Bericht in dat aan de procedure wordt toegevoegd.
  7. Selecteer de Startdatum
  8. Selecteer de Einddatum.



  9. Selecteer de Eerste stap
  10. Selecteer eventueel een Sub procedure.
  11. Klik op het gebruikers-icoon onder Deelnemers.
    Het Deelnemers selecteren venster wordt geopend. 

  12. Selecteer de gewenste gebruikers en/of groepen die je als deelnemer wil toevoegen aan de stap. 
  13. Selecteer of iedereen in de geselecteerde groep deze stap afzonderlijk gereed moet melden. 
  14. Klik na het selecteren van alle gewenste gebruikers en groepen rechtsonder in het venster op Sluiten.


  15. Klik met de rechtermuisknop in de regel van de eerste stap.
    Er wordt een nieuw menu geopend. Hier kan je een nieuwe Stap toevoegen, een stap Naar boven verplaatsen, Naar beneden verplaatsen of Verwijderen.

  16. Klik in het menu op Stap toevoegen.



  17. Herhaal stap 7 t/m 13 totdat alle gewenste stappen zijn toegevoegd.

  18. Voeg eventueel een Selectie als bijlage(n) toe. 

  19. Klik op Opslaan om de procedure als concept op te slaan.

  20. Klik op Ok om de procedure direct te verzenden.