Hoe maak ik een nieuwe taak aan in Prostream?

Nieuwe taken aanmaken in Prostream

Wil je een nieuwe taak aanmaken bij een van je projecten? Dat kan! Hoe, dat leggen we je hieronder graag uit.

Nieuwe taak aanmaken via Mijn Overzicht
In Mijn Overzicht zie je direct een overzicht van jouw projecten (via Mijn projecten) en van jouw taken (via Mijn taken).

1. Selecteer het project waarbinnen je een nieuwe taak wilt aanmaken


2. Klik op Nieuwe taak. Er verschijnt nu rechts een pop-up balk.


3. Vul de titel van de taak in (bijvoorbeeld 'review elektra-plan') en - optioneel - een omschrijving van de uit te voeren taak. Geef de datum aan waarop je deze taak wilt uitvoeren en voeg een deelnemer toe. 
NB. Je kunt zelf de taak uitvoeren, dan vul je hier je eigen naam in. Maar je kunt dus ook een taak voor iemand anders aanmaken. In dat geval vul je de naam van de betreffende persoon toe. 


4. Geef aan om welk type het gaat: document of quality control.


5. Gaat het om een quality control-taak, geef dan - indien mogelijk - aan welke formulieren, snags en/of plattegronden er bij de betreffende taak horen. 


6. Klik op Opslaan. Je nieuwe taak is aangemaakt. 

NB. Als de taak voor jezelf is, zie je deze nu ook terug in Mijn overzicht bij Mijn Taken of in het takenoverzicht binnen een project.