Hoe kan ik gebruikers van verschillende organisaties samenvoegen in Prostream?

Het kan voorkomen dat collega's onbedoeld bij verschillende organisaties horen. Om dit samen te voegen, bieden we een speciale functie aan waarmee gebruikers kunnen worden verhuisd.

Stap 1: identificeren en voorbereiden

Voor het verhuizen van gebruikers is het belangrijk om duidelijk te hebben wie precies moeten worden samengevoegd en deze gebruikers op de hoogte te stellen. Prostream Support kan je helpen om inzicht te krijgen in welke gebruikers dit zijn. Je kunt ook benaderd worden wanneer wij signaleren dat gebruikers zich in veel verschillende organisaties bevinden. 

Informeer de betrokken gebruikers over het volgende:

  • Bestandsbehoud: Het kan zijn dat bestanden die zijn gekoppeld aan de oude organisatie permanent verloren gaan, afhankelijk van of er andere gebruikers in de oude organisatie blijven. 
  • Projecttoegang: Gebruikers houden toegang tot hun huidige projecten, maar wel als externe gebruiker. 

Stap 2: contact opnemen met de supportafdeling

Om te zorgen dat jij gebruikers kunt verhuizen, moet je contact opnemen met onze Support-afdeling. Zij staan voor jou klaar om te helpen bij het correct overzetten van de gebruikers. 

Stap 3: gebruikers verhuizen 

De administrator van de organisatie waar de gebruikers naartoe verhuizen, nodigt vervolgens via de verhuisfunctie de gebruikers uit. Navigeer hiervoor naar Collega's en kies vervolgens voor Gebruikers. Daar zie je een knop met Bestaande gebruikers uitnodigen

Stap 5: bevestiging van de verhuizing door gebruikers

De uitgenodigde gebruikers ontvangen een e-mail waarin hen gevraagd wordt de verhuizing te bevestigen. 

Het verhuisproces is onomkeerbaar. Let er dus op dat alle bestanden zijn veiliggesteld voordat de verhuizing wordt bevestigd.