Wat is het verschil tussen een administrator en een gebruiker in Prostream?

Niet iedereen hoeft dezelfde acties uit te kunnen voeren in Prostream. Daarom zijn er verschillende rollen.

Waar voeg je gebruikers toe? 

Binnen Prostream kun je gebruikers toevoegen op twee verschillende niveaus: organisatie- of projectniveau. Binnen jouw organisatie voeg je alleen de collega's toe die ook bij jouw bedrijf werken. Aan projecten voeg je niet alleen jouw teamleden toe, maar ook externe partijen, zoals de onderaannemers. 

Om een gebruiker toe te voegen, navigeer je in het gewenste project of organisatie naar Gebruikers en groepen en klik op Gebruiker toevoegen

Wat is het verschil tussen een administrator en een gebruiker? 

Een administrator of beheerder heeft meer rechten dan een gebruiker. Zo kan een administrator alle mappen inzien, nieuwe projecten aanmaken en gebruikers toevoegen en rechten aanpassen. Een organisatie of project kan meerdere administrators hebben. Een administrator kan altijd alle documentmappen inzien van de organisatie of het project waar hij administrator van is. Daarnaast kan een administrator de instellingen en sjablonen van een organisatie of project bewerken.

Een gebruiker of lid heeft minder rechten. Hij kan alleen de documenten inzien waartoe hij gemachtigd is, geen gebruikers toevoegen of metadata wijzigen. Per project kun je ook aangeven welke mappen een gebruiker wel of niet kan zien. Zo voorkom je dat iemand inzicht krijgt in gegevens die niet voor hem bedoeld zijn. 

Dat je op één niveau een bepaalde rol hebt, betekent niet dat je op alle niveaus direct die rol hebt. Zo kun je binnen de organisatie een gebruiker zijn, maar administrator binnen een project.